Bili smo u Kelnu na DMEXCO-u

Skoro 400 različitih predavanja na agenda, oko 1.000 izlagača i mnogo više hiljada posjetilaca. Među njima smo bili i mi – spremni da upoznamo nove prijatelje i naučimo neke nove trikove digitalnog marketinga.

Nije bilo jednostavno odlučiti šta ćemo slušati, ali smo na kraju ipak uspjeli čuti zanimljiva predavanja mnogih velikih “faca” iz svijeta digitalnog marketinga, a obišli smo i sve štandove na sajmu.

Prvi dan

Kada smo tek stigli, bili smo impresionirani brojem izlagača, posjetilaca i predavanja na agendi. Prvo predavanje koje smo uspjeli odslušati je bilo na Congress Stage-u, pod nazivom “Revolucija povjerenja”. Predavač je bila Stephani Buscemi iz Salesforce, a neka od ključnih zapažanja sa ovog predavanja su:

  • Živimo u eri u kojoj postoji kriza povjerenja.
  • Potrebne su godine da se izgradi povjerenje i sekunde da se sruši.
  • 78% potrošača očekuje konzistentno iskustvo.
  • Brandovi moraju da ponovo razmisle o svom odnosu prema povjerenju kako bi ostvarili lojalnost kupaca, povećali angažman uposlenih i postigli rast prodaje.
  • Jedna od najčešćih greški koje pravimo je što volimo da “govorimo govor” umjesto da “hodamo hod”, ili u prevodu mnogo pričamo, a malo konkretnih stvari radimo.
  • Glasovi uposlenika su ekstenzija brenda.

Najbolja sesija na pozornici “Svijet agencija” je definitvno bila diskusija “Dobro došli u džunglu”. Corinna Bremer, Stefano Balestra i Alina Ludwig su razgovarali o budućnosti influenser marketinga. Između ostalog, dali su uvid u brzo rastuće kinesko tržište Ključnih lidera mišljenja (Key Opinion Leaders – KOL).

Na Experience sceni uhvatili smo neka od posljednjih slobodnih mjesta za predavanje  “Video oglasi: vrijeme je za ozbiljnost”, dok mnogi drugi posjetioci nisu bili te sreće i ostaali su ispred vrata. Probijanje kroz gužvu se isplatilo jer smo naučili da video oglasi daleko najveći pokretač rasta industrije oglašavanja. Neka od ostalih zanimljivih zapažanja koja smo izdvojili sa ovog predavanja su:

  • Monetizacija nije pravo na YouTube-u, to je privilegija koju treba poštovati.
  • Emocionalna diferencijacija je sljedeća velika stvar u video oglašavanju koja će napraviti razliku.
  • 85% video “potrošnje” na internetu je bez zvuka.
  • Stopa završetka pregleda videa je veća kada se doda tekstualni opisa i/ili titlovi.

Jedno od najbolji predavanja na ovogodišnjem DMEXCO-u za nas je bilo “The New Creative”, koje je održao Jeff Miller iz kompanjie Snap. On je govorio o temeljima Snapchat-ove filozofije kroz izuzetno zanimljive primjere:

  1. Prolaznost (ljudi ne pamte poruke već kako ste učini da se osjećaju).
  2. Prvo kamera (kamera kao početna tačka u aplikaciji od koje sve kreće)
  3. Bliski prijatelji (komunikacija koja je rezervisana samo za bliske prijatelje)

“Ljudi ne doživljavaju samo kulturu - oni u njoj učestvuju. Od postera na zidovima sobe do objava na internetu."

- Ashley Yuki

Citat iznad je bio jedan od najzanimljivijih dijelova predavanja Ashley Yuki iz Instagrama na temu  “Instagram i kulturalna konverzacija”.

Na kraju dana, Congress Stage se fokusirao na optimizaciju pretraživanja, ali na malo drugačiji način. Osnivač Yexta i glumci sa Broadwaya su kroz mjuzikl “Ko je ubio Dominik Matyka?” objasnili zašto je pravi način pretraživanja tako važan. Rješenje misterije je iznenadilo sve.

Drugi dan

Sir Martin Sorrell nas je upoznao sa činjenicom da ukupno marketing tržište raste brzinom od 4% godišnje, dok digitalno oglašavanje raste po stopi od 20%, što stavlja tradicionalni marketing pod veliki pritisak.

“Ukoliko želite vidjeti budućnost, otiđite u Kinu.”

- Sir Martin Sorrell

Posljednje sate u Kelnu smo iskoristili da detaljno istražimo sajamski prostor. Posebno su nas impresionirali štandovi velikih kompanija kao što su Facebook i Instagram, Snapchat, Pinterest, LinkedIn, Microsoft i Google, ali je tu bilo i mnogo drugih zanimljivih izlagača koji su prezentirali svoje ideje, proizvode, platforme i usluge, od AR rješenja, do alata za bolju organizaciju poslovanja. Adobe nas je u svom prostoru podsjetio na početke digitalnog marketinga, a zanimljive su bile i prezentacije kompanija: Slack, Salesforce, TikTok, Shutterstock, Swat.io, Falcon, Social Match, Linkfluence…

Za nas, DMEXCO19 je bilo kratko, ali posebno upečatljivo iskustvo iz kojeg smo naučili mnogo toga korisnog što ćemo iskoristiti za pisanje novih uspješnih priča. Radujemo se povratku u Keln u narednim godinama.