Facebook F8 Developers Konferencija: Rekapitulacija drugog dana

Drugi dan Facebook F8 Developer konferencije bacio je mnogo veći fokus na virtuelnu stvarnost i umjetnu inteligenciju. Mike Schroepfer, CTO Facebooka otvorio je konferenciju sljedećim riječima: "Mi smo ovdje da pričamo o budućnosti, obzirom da ove godine dolazi virtuelna gaming stvarnost".

Schroepfer je iznio tri temeljna problema koja treba riješiti u sljedećih deset godina da bi svijet postao povezanije i otvorenije mjesto i to: izgradnja usluga koje će spojiti cijelu planetu, stvaranje kompjuterskih sistema koji razumiju kontekste i informacije koje nam mogu pomoći za navigaciju i nositi se sa preopterećenjem informacija. Konačno,  treba izgraditi nove tehnologije koje će nas teleportirati na mjesto gdje ćemo dijeliti trenutke s osobama do kojih nam je stalo.

Povezanost

Sve više se ulaže u nove radikalne pristupe ovom problemu – odlazak u nebo i trutove koji ne zahtijevaju ulaganja u masivne infrastrukture koje će omogućiti pristup internet za cijeli svijet. Pokazao je sliku Aquile iza sebe, prvog bespilotnog prototipa solarne elektrane sa rasponom krila većim od 737 aviona. Dodatni detalji o ovome će biti dostupni krajem godine.

Umjetna inteligencija

Drugi problem koji treba riješiti je preopterećenost informacija. Kompjuteru, jednostavna slika psa je zbunjujuće pitanje, jer je to slika niza piksela i RGB vrijednosti i kompjuter ne može napraviti razliku između psa i kuće. Prema Schroepferu, prava revolucija umjetne inteligencije su neuronske mreže – ideja da možete kompjuter naučiti da razumiju hijerarhijske prikaze slika. I to ne završava ovdje, jer se može primijeniti ne samo na slike već i video.

Nakon inžinjerskih viceva, predstavio je novi model učenja pod nazivom Memorijske mreže, koje će pomoći naučiti kompjutere kako riješiti te pobleme učinkovito. Nastavio je sa objašnjenjem zašto je umjetna inteligencija bitna za društvene mreže: "U mnoštvu današnjih informacija ne možete konzumirati samo ono što vas zanima i što je važno za vas. Mi želimo da imate kontrolu nad onim što vidite, čitate i da provodite vrijeme sa ljudima sa kojima to želite. Izgradnjom sistema koji razumiju svijet oko vas i šta je ono što zaista želite, osigurati ćemo da vrijeme trošite samo na relevantnim stvarima."

Virtuelna stvarnost

Dakle, ako je prvi cilj postignut - i svi su na internetu, imamo sistem koji će vam pomoći navigirati ono što se događa, postoji još jedan dio koji nedostaje, a to je osjećaj prisutnosti.  Tu na scenu stupa virtuelna stvarnost. Da biste osjetili da ste zaista tamo, vratio se Oculus koji se savršeno poklapa sa misijom Facebook-a koja je spajanje ljudi.

"Jasno je da virtualna stvarnost ima potencijal da promijeni način na koji živimo i iskrivi našu stvarnost", rekao je Michael Abrash, CS Oculusa. Kako se uvijek traže novi načini povezivanja, nekada ste daleko od voljenih osoba i kada biste mogli jednostavno da se "teleportirate" do tog mjesta i momenta, to bi predstavljalo ogromnu razliku. A osjetili biste najmoćniju društvenu povezanost na svijetu – uz pomoć Facebook-a. Abrash je također naglasio područja u virtuelnoj stvarnosti koja trebaju razvoj: haptics, tj. korištenje ruku, bolji zvuk i grafiku, a korisnici će biti u mogućnosti da se kreću.

Schroepfer još spomenuo mogućnost igranja igrica u virtuelnoj stvarnosti na "nečemu" što bi bilo prodano od Oculusa i da će to biti nevjerojatno. Ostalo je neizvjesno iz njegovih kasnijih odgovora, da li će to biti komercijalna verzija Oculus Rifta sa slušalicama ili još jedno programersko izdanje, što znači da ćemo morati sačekati još malo na potrošačku verziju Oculusa.

Ukratko, teme drugog dana bile su vezane za načine na koje možemo spojiti svijet, graditi sisteme koji će upravljati informacijama i izgradnju tehnologije koja će iz temelja zbližiti ljude.

Naredne godine sigurno će biti zabavne za Facebook, a mi jedva čekamo da vidimo šta je sljedeće!