Spremni reći zbogom Fan Gate-u?

Prije nekoliko mjeseci je najavljeno da će Facebook zabraniti Fan gate na aplikacijama, a taj dan se približio. Naime, od 5. novembra više nećemo imati mogućnost uslovljavanja korisnika da lajkaju stranicu ukoliko žele koristiti aplikaciju. Ova opcija je bila jako korisna ukoliko želite da u kratkom vremenskom roku sakupite veliki broj novih fanova. Međutim, uvjeravamo vas da nemate razloga za brigu kada je u pitanju vaš uspjeh na Facebooku, jer postoje mnoge kvalitetnije alternative o kojima ću pisati u nastavku.

Da li je Fan gate idealno rješenje?

Smatram da nije. Fan gate je bio odlično rješenje za brzi rast broja fanova, ali ne i za sticanje kvalitetnih fanova i povećanje interakcije na stranici. Pojedini analitičari su i ranije kritikovali ovaj način sakupljanja lajkova, jer je značajno smanjivao vidljivost vaše stranice „pravim“ fanovima. Osobe koje su lajkale vašu stranicu samo zbog nagradne igre naknadno će sakrivati i prijavljivati vaš sadržaj u News feedu te na taj način smanjivati doseg vaše stranice i postova. Također, konstantno primoravanje ljudi da lajkaju nešto je moglo dovesti do situacije da svi prestanu lajkati i li da svi lajkaju sve što bi dovelo značajnog smanjenja vrijednosti lajka.

Da li ovo znači da više ne trebamo sakupljati lajkove na našim stranicama? 

Odgovor je da svakako trebamo, jer još uvijek veći broj fanova znači i veći organski i plaćeni doseg. Međutim, vrijeme je da razmišljamo o alternativnim načinima sakupljanja lajkova. Predlažem da koristite Facebook oglašavanje te na taj način targetirate vašu ciljnu skupinu. Na taj način ćete sadržaj plasirati ljudima koji ga žele vidjeti, koji će se angažovati i dijeliti našu priču sa svojim prijateljima, što će na kraju dovesti do pozitivnih rezultata i izvan Facebooka. 

Zašto trebamo razmisliti o korištenju plaćenog oglašavanja na Facebooku? Fanovi većinu vremena provode na News Feedu i rijetko provjeravaju vaše stranice, pa je važno da se i vaš sadržaj pojavljuje u njihovom news feedu.  Facebook oglasi će osigurati da se to desi, a pored toga su i cjenovno pristupačni. Pomoću njih možete dosegnuti fanove do 4 puta u toku dana, dok osobe koji nisu vaši fanovi samo 2 puta dnevno.

 

Nagradne igre i aplikacije će i dalje biti najefikasniji način povećanja broja fanova i angažovanosti. Sada ćete se fokusirati na ulaznu formu u kojoj ćete zamoliti učesnike da lajkaju stranicu. Istraživanja su pokazala da 80% učesnika lajkaju stranicu i bez Fan Gate-a ukoliko to zatražite od njih. Pomoću ove forme ćete sakupiti i korisne informacije o potencijalnim korisnicima vaših proizvoda ili usluga te na osnovu toga možete dalje poboljšavati odnose sa njima. 

Konačno, važno je motivisati učesnike da podijele svoje unose u aplikaciji te da podižu viralnost vašeg takmičenja. Sve vaše aplikacije, postovi i oglasi moraju biti optimizirani sa za mobilnu verziju, jer je i broj korisnika na mobilnim uređajima porastao za 31% u odnosu na prošlu godinu i dalje raste.  I naravno nastavite proizvoditi kvalitetan, koristan, zabavan i edukativan sadržaj koji će sadržati fanove!